torsdag 21. mars 2013

Moro Morogenser

Endelig! Jeg synes Pickles sin morogenser er fantastisk flott, men etter å ha strikket et par varianter i originalgarnet (Pickles extra fine merino), var det bare å innse at den oppskriften måtte modifiseres om jeg skulle få det fint. Mine gensere ble for trange og små, og mønsteret på brystet fikk den liksom til å krype oppover skuldrene.

Jeg har nå strikket en variant i Albuelita 3-tråds merino. Har gjort den større (ca 10 år), og forsøkt å få den litt videre under ermene.

Om det var garnet, pinnevalget eller min modifisering som gjorde susen vet jeg ikke, men genseren ble helt super! Myk og deilig og sitter godt.

Bjørk er fornøyd, selv om hun ser noe alvorstynget ut på bildet.


Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...