tirsdag 17. juni 2014

Small Alfred

Jeg skulle strikke en 50-årsgave, og bestemte meg for Big Alfred. Er kjempeglad i raglanfelling, og mønster med rett og vrang gjør den veldig elastisk og fin. Big Alfred er omtrent identisk med Rajas Raglan, som jeg tidligere har strikket til Gløer. Men bare i voksenversjon.

Nuvel. Jeg hadde en del Pickles extra fine merino liggende, og bestemt meg for å bruke det. Ikke så tjukt som garnet i oppskriften, så jeg gikk ned til pinnestrørrelse 4. Strikket i L da, og tenkte det skulle gå bra.

Og det gikk jo bra - for en av ungene mine i hvert fall. Ble vel omtrent str. 10 år. Hehe, sånn kan det gå når man ikke strikker prøvelapp.

Har starta med en ny Alfred, så får vi se hvordan det går avgårde.



Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...