tirsdag 25. november 2014

Prikkejakke

Har av en eller annen grunn skikkelig vegring for å sy jakker. Tror det er glidelåsen som stopper meg, men vet jo at det egentlig er lettere enn med knapper.

Nuvel. Kom over et kjempefint mønster, og tenkte jeg fikk ladet stå til. Aner ikke hva jeg har gjort galt, men klippet i hvert fall forstykkene alt for vide. Synes det så pussig ut da jeg holdt på, men fulgte likevel mønsteret slavisk. Trodde i hvert fall det var det jeg gjorde. Selv om min ble dobbeltspent og ikke med en enkel knapperad som oppskriften tils... selv ikke da stussa jeg.

Men da jakka var ferdig, var den ALT for vid i halsen. Nei og nei og nei. Liten meltdown der. Veldig uaktuelt å sprette opp alt.

Men så åpenbarte løsninga seg. Jeg brettet inn foran, slik at knapphullene lå oppå hverandre. Sprettet av den ene raden med knapper, og vips - den kan brukes! Litt skeiv i front, men det kjenner jeg at jeg ikke bryr meg om.


Slik ble den først. Dobbeltspent og vid i halsen


Fjernet den ene knapperaden, brettet inn kantene slik at knapphullene lå over hverandre, og sydde dem inn.



Så - passe og fin! Ermene kan brettes opp slik at foret synes. Bak er det ... ja, hva heter det? Stoffbit med knapper og vidde i bakstykket?





Materialer: Babycord fra Stoff og stil, og et gammelt dynetrekk.
Størrelse: 6 år.





Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...