mandag 13. august 2012

Svigerinneskjørt


Mitt aller første (!) voksenplagg gikk til min fine svigerinne i 30- årsgave.

Det er et enkelt skjørt å sy - ingen glidelås eller noe - og burde gått som en lek. Men jeg glemte i farta at voksne damer ikke er rette som noen streker slik brukerne av barneskjørtene mine er. De har både hofter og midje og greier, og som regel er hoftene bredere enn midja. Så når jeg bare går ut fra midjemål kan det bli litt... trangt. Første forsøk ble str. 34. Over hoftene, i hvert fall.

Men, siden jeg klarte å lage skjørtet alt for langt, var det bare å klippe av noen cm, og vips ble alt så meget bedre


Stoffene er fra Stoff og Stil. Svigerinnen min er dyrlege, så jeg tok et som kunne passe på jobb. Matchende fuglering fikk følge med.










Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...